ALLA ÄR VÄLKOMNA

ALLT ÄR MÖJLIGT

Gudstjänst Söndagar 11.00

En tidslös händelse

Påsken är en berättelse om Jesus smärta, lidande och död. Men påsken handlar också om liv, kärlek och triumf.

Välkommen att fira Påsken med oss!

“Här nere kan du ta del av andakter och våra gudtsjänster under Påsken.”

VÄLKOMMEN TILL NÅGON AV VÅRA MÖTESPLATSER!

MirakelOnsdag andakter kl.11

Välkommen till Mirakelonsdag. En bönesamling där vi lovsjunger och ber tillsammans. Du får gärna sända din bön och vi ber tillsammans kl.11.00 Alla är välkomna

LP-fredag 26 april kl.12

En fredag i månaden serveras en enkel måltid och lyssnar till musik i Kyrkans Cafévåning. Vi skänker kläder till dem som behöver. Vårt sociala arbete sker i samverkan LP-Verksamheten

21 april

I samband med Gudstjänsten den 21 april genomförs också församlingens årliga administrationsmöte

EN KYRKA FÖR NÄSTA GENERATION

SÖNDAGSKUL

Söndagskul är namnet för vår söndagsskola. Vi har en gemensam samling för alla barn. Där har vi samling med bibelberättelse. Ibland gör vi någon annan lek eller aktivitet.

Fredagskul

Varje fredag kl. 17- 19 hittar vi på roliga aktiviteter för barn upp till 11 år. Vi avslutar alltid med en gemensamt samling.

UNGDOMSSAMLING FREDAGAR 19.00

En samling för dig som går i skolan. Vi träffas på fredagskvällar kl.19 – leker och har kul tillsammans, fikar och avslutar med andakt.Vi vill vara en plats där ungdomar växer. I sin gemenskap med Gud, med varandra, i kreativitet och i engagemang för andra människor. Vi erbjuder en drogfri miljö där alla är välkomna. Ungdomssamlingarna är för dig som är 13-19 år. Välkommen – och du, ta gärna med en kompis!

Varje söndag kl. 11.00 samlas vi som församling för att fira gudstjänst.

Välkommen  att vara med eller titta på någon av våra gudstjänster

EN KYRKA SOM BRYR SIG

Vår Kyrka är full av olika aktiviteter. Oavsett om du är gammal eller ung, ny i tron eller kristen sedan länge så har vi något för just dig. Här möts människor med olika intressen och bakgrund i alla åldrar. Mångfald och liv kännetecknar gemenskapen. Tron på Jesus Kristus som frälsare och viljan att följa honom förenar oss. Vår vision är att vara en kyrka som bryr sig, vi vill göra Jesus känd, vi vill bygga relationer och vi vill vara en kyrka med mångfald.

BESÖK

Råsundavägen 76, 169 57 Solna